مهم‌ترین دلایل افراد موفق

مهم‌ترین دلایل افراد موفق

 

1.سحر خیزی

حدود ۵۰ درصد از افراد میلیونر در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که تقریبا ۳ ساعت قبل از شروع کارشان از رختخواب خود خارج می‌شوند. اغلب آن‌ها بسیاری از وقت آزاد خود را برای پروژه‌های شخصی، برنامه ریزی روزانه یا زمانی برای ورزش خود صرف می‌کنند. آن‌ها اعلام کردند که زود بیدار شدن و داشتن اوقات فراغت به‌ شما اعتماد به‌ نفس می‌دهد و باعث می‌شود واقعاً از پیشرفت زندگی خود لذت ببرید، همین‌طور آن‌ها اشاره کردند که ورزش کردن باعث می‌شود سلامتی و انرژی بیشتر برای ادامه‌ی کارها و زندگی داشته باشند.

2.مطالعه بسیار

تقریباً درصد بسیار زیادی، نزدیک به ۸۸ درصد از پاسخ دهندگان به‌ مصاحبه از میان افراد موفق و ثروتمند می‌گویند که هر روز ۳۰ دقیقه یا بیشتر را به‌ آموزش یا بهبود اطلاعات فردی خود از طریق خواندن و مطالعه کردن می‌گذرانند. اغلب آن‌ها خواندن را یک تفریح به‌ حساب نمی‌آورند؛ بلکه آن‌ها کتاب‌های خودآموز و کتاب‌های تاریخی را برای یادگیری بیشتر ترجیح می‌دهند. ما به‌ شما توصیه می‌کنیم حتی اگر از خواندن یک رمان هم لذت می‌برید همین الان شروع به‌ خواندن کنید. تحقیقات علمی ثابت کرده است که حتی خواندن با نیت لذت بردن هم می‌تواند به‌ بالابردن آگاهی فردی شما کمک کند. افراد موفق معتقدند که درس‌های زیاد و مهمی در زندگی افراد وجود دارد که می‌توان از طریق خواندن بیوگرافی و زندگی‌نامه آنها به‌آن ها دسترسی پیدا کرد. یکی از موفق‌ترین این افراد اعتراف کرده است که خواندن، مهمترین عادتی بود که توانست او را به‌ یک میلیاردر تبدیل کند.

3.اراده ترغیب کننده
حالا نوبت به اراده می رسد. «دیوید گالو»، دانشمند علوم دریایی، اراده جسمی و روحی را یکی از عوامل مهم موفقیت می داند و بسیار بر توجه به آن تاکید می کند. افراد موفق با اراده قوی خود اعتماد به نفس را در وجودشان به وجود می آورند و خود را از تردید و خجالت رها می کنند

 

4. ورزش و تغذیه سالم

انسان های بزرگ و موفق توانایی لازم برای بوتاکس کردن و انواع عمل های زیبایی، برای زیبا و متناسب به نظر رسیدن را دارند؛

ورزش کردن باعث سلامتی و تناسب اندام می شود.

اما ورزش باعث سلامت مغز هم می شود برای همین است که ورزش کردن، یک رمز موفقیت افراد بزرگ به حساب می‌آید.

ورزش کردن استرس را کاهش می دهد و حافظه را نیز افزایش می دهد.

در واقع کار زیاد، بدون ورزش کردن به زودی شما را فرسوده خواهد کرد و بهره وری تان را به شدت کاهش خواهد داد

 

5.ریسک پذیری

افراد موفق نه تنها از شکست و اشتباهات غیرقابل‌اجتناب در طول مسیر نمی‌ترسند، بلکه به سوی آن نیز می‌روند!

در حالی‌که بیشتر افراد از شکست و خجالت ناشی از آن و همچنین متحمل شدن هزینه‌ی زیاد در راه موفقیت می‌ترسند.

این افراد سعی می‌کنند که خیلی محتاطانه در جایی سرمایه‌گذاری کنند و تحمل ریسک و شکست را ندارند.

افراد موفق می‌دانند که اشتباهات به ما کمک می‌کنند تا بفهمیم که چه کاری را نباید انجام بدهیم و در مسیر رسیدن به موفقیت به چه تجاربی نیاز داریم.

آن‌ها به کمک دانش خود و روحیه ریسک‌پذیری‌شان ریسک می کنند.

افرادی که هرگز اشتباه نمی‌کنند، برای شکست آمادگی ندارند؛

بنابراین اگر روزی با آن مواجه شوند لطمه‌ی شدیدی خواهند دید و چون تجربه‌ی مقابله با شکست را نداشته‌اند، اغلب هرگز بهبود نمی‌یابند

6.تمرکز بر اهداف

تمرکز بر اهداف و داشتن برنامه یکی از حیاتی‌ترین دلایل موفقیت افراد موفق شناخته می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۰ درصد ثروتمندان، اهداف خود را پیروی می‌کنند و این افراد به صورت منظم به اهداف روزانه و بلند مدت خود می‌اندیشند. بیشتر میلیونرهای خود ساخته در تلاش هستند تا برای ثروتمند شدن خود برنامه‌ریزی کنند و سپس اقدام به انجام برنامه‌ها می‌کنند.

7.مدیریت زمان و جلوگیری از هدر رفتن آن

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت افراد موفق مدیریت زمان است. به یاد داشته باشید منبع مهم نزد افراد ثروتمند تنها پول نیست، بلکه زمان هم نزد این گونه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

زمان تنها سرمایه‌ در زندگی بشر است که اگر از دست برود با هیچ قیمتی قابل برگشت نیست.

به جای تماشای برنامه‌های مختلف تلویزیونی می‌توانید از زمان خود به نحو احسن استفاده کنید. آنگاه که شما به “زمان” به عنوان بزرگ‌ترین ریسک زندگی خود نگاه می‌کنید، مجبور خواهید بود تا با حساسیت بسیار بیشتری به صرف اوقات خود بپردازید و آن را در کارهای مناسب سرمایه‌گذاری کنید.

.

.